Câștigă timpul de partea ta

de | sept. 28, 2019 | Management | 4 comentarii

Nu am fost întotdeauna o persoană organizată. A fi organizat fie în privința spațiului sau a timpului, înseamnă doar să fii pregătit. Înseamnă să te simți stăpân pe situație, astfel încât să fii pregătit să gestionezi toate șansele, crizele și surprizele pe care viața ți le oferă.

Trăim într-o lume complexă, într-un ritm rapid, cu oportunități și posibilități nelimitate. Când îți dezvolți bune abilitați de administrare a timpului, în loc să fii copleșit de ele, te poți bucura.

De ce organizarea timpului este așa de dificilă?

Din observațiile mele, pot spune că singurul obstacol pe care îl întâmpină oamenii este felul lor de a privi timpul sau de a-și construi propria relație cu timpul. Ar fi bine să înțelegem că organizarea timpului nu diferă cu nimic de cea a spațiului. Putem să comparăm un dulap cu un program, pentru a vedea asemănările.

Un dulap are un spațiu limitat în care poți să pui un anumit număr de lucruri, dezordinea te poate împiedeca să vezi ce ai. Dacă ai lucruri înghesuite în fiecare colțișor, fără vreo ordine și este și destul de aglomerat, în momentul în care vrei să scoți sau  să mai bagi ceva, posibilitatea ca toate lucrurile să îți cadă în cap este de 70%.

Cu alte cuvinte, așa cum un dulap este un spațiu limitat în care trebuie să faci loc unui anumit număr de obiecte, așa și un program este un spațiu limitat în care trebuie să faci loc unui anumit număr de activități. De fapt, fiecare zi putem să o comparam cu o cutie care are o capacitate fixă.

Asta te poate duce la gândul că timpul are limite, nu?

Primul pas spre a deveni un mai bun administrator al timpului este să îți faci o evaluare personală sinceră care te-ar putea ajuta să înțelegi care este relația ta cu timpul.

Cu toții avem atâtea lucruri pe care am vrea să le facem, dar este greu să ținem socoteala timpului. Pentru a fi sigur că ai timp destul pentru toate activitățile, îți recomand să îți faci o harta a timpului într-un mod care să ți se potrivească ție.

Harta timpului este doar o diagramă a programului tău zilnic, săptămânal și lunar. Este un instrument care îți oferă control total asupra a ceea ce faci și când o faci.

Primul pas în crearea unei harți a timpului este să schițezi care sunt zonele tale de activitate pentru a le putea analiza.

Cum să alcătuiești harta timpului tău?

Dacă îți place tehnologia există aplicații cum ar fi Clockify sau Timelogger care te pot ajuta să ții o evidență a timpului tău.

Pe o coală de hârtie sau pe calculator, alcătuiește o hartă a timpului necompletată, un grafic, în care în partea de sus scrii zilele săptămânii( de luni până duminică), iar pe coloana din stânga orele dintr-o zi.

Începe-ți orarul cu ora la care te trezești și încheie-l cu ora la care te culci. Include și orele la care iei masa de obicei, sau conduci, gătești, job etc.

Scrie practic toate activitățile pe care le faci într-o zi în fiecare oră. Apoi timp de o săptămână sau două, continuă să îți notezi ce faci în fiecare oră, sau dacă nu îți este la îndemână notează când schimbi activitățile.

După o săptămână sau doua ia harta actuală a timpului tău și privește cu atenție această radiografie a vieții tale.

Cât este de echilibrată? Cat timp dedici fiecărui tip de activitate?

Colorează perioadele de timp – galben pentru familie, albastru pentru muncă, verde pentru relaxare și așa mai departe, pentru ați fi mai ușor să primești un răspuns foarte clar.

Pierzi prea mult timp cu o activitate, cum ar fi privitul la televizor sau facebook, vorbitul la telefon? Cheltui timp cu activități care nu mai sunt necesare?

Observi perioade de timp liber pe care ai tendința să le irosești? Dacă știi când apar aceste perioade și cât durează, vei putea sa îți planifici un mod de a le umple cu o activitate care să ai aibă rost.

Sau zilele tale sunt atât de pline, încât te ia durerea de cap?

Întreabă-te dacă programul tău este destul de echilibrat și vezi ce poți schimba și îmbunătății. A deveni conștient de relația cu timpul tău poate avea o mare importanță în efortul tău de a câștiga control asupra timpului.

Acum când știi de unde să începi, poți începe să îți reglezi timpul pentru a fi în concordanță cu valorile și cu dorințele tale.

Michael Altshuler are un citat sugestiv în acest sens, “Vestea proastă e că timpul zboară / Vestea bună e că tu ești pilotul.”

Câștigă timpul de partea ta. Succes!

Abonează-te la Newsletter

și află noutățile din domeniu, articole de interes și ofertele noastre promoționale.

4 Comentarii

  1. Dan

    Felicitari ! Mi-a placut articolul, am reținut câteva lucruri faine, care mă pot ajuta în activitățile pe care le desfășor. Multumesc !

    Răspuns
    • Daiana Roman

      Multumim! Ne bucuram ca sugestiile noastre te pot ajuta in activitatea ta. Mult succes!

      Răspuns
  2. Healthy meals by Medina Kulik

    Super! Mult succes in ceea ce faci! Organizarea este cea mai importanta pentru eficientizarea lucrurilor:) Articolul este foarte util!

    Răspuns

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.