Tuturor ne place să sărbătorim, nu?

Unii manageri consideră că dacă sărbătoresc micile victorii, acest lucru duce la rezultate superficiale sau va distrage atenția oamenilor de la obiective viitoare. Alții pur și simplu nu sunt obișnuiți să primească ei înșiși laude și nu asociază celebrarea cu succesul continuu.

Cu toate acestea, mai mult de jumătate dintre angajații care își părăsesc locul de muncă o fac din cauza lipsei de apreciere. Şase din zece salariaţi consideră că angajatorul nu susţine activ starea de bine a angajaţilor prin programe dedicate, iar 17% dintre salariaţi resimt mediul de lucru ca fiind rigid şi sufocant, în timp ce doar jumătate dintre angajaţi se simt apreciaţi la locul de muncă. Întrebaţi dacă se simt apreciaţi la locul de muncă, aproximativ 52% dintre angajaţi au răspuns „Da”. Acest lucru nu este surprinzător dacă luăm în considerare că aproximativ 62% dintre salariaţi consideră că preocuparea companiilor pentru starea de bine a angajaţilor este mai mult declarativă, nefiind susţinută prin practici organizaţionale. (Sondaj realizat de platforma Undelucram.ro în luna iunie 2021).

Din observațiile și experiențele mele pot să spun că celebrarea succesului stimulează sentimentul de „apartenență, apreciere și colaborare”, care deschid calea spre creativitate, medii de lucru mai calme, concentrare sporită și rezistență la stres. Să nu uităm că suntem ființe sociale: nu întâmplător firmele sunt numite organizații și companii, unde progresul se bazează pe cooperarea mai multor oameni. Prin urmare, sărbătoarea este o piatră de temelie a legăturii sociale: este o modalitate prin care ne identificăm apartenența la un grup sau o cultură.

Dacă îți dorești angajați loiali și o cultură puternică a muncii, celebrează succesul.

Cum poți celebra succesul? 

Recunoașterea meritelor în public, motivează mai mult decât promovarea, primirea unui bonus sau o majorare salarială. Cu toate acestea, un program oficial de recunoaștere nu garantează faptul că toți angajații se vor simți motivați. Din fericire, există mai multe moduri de a-ți celebra angajații la locul de muncă. Desigur că poți sărbători o muncă bine făcută; dar poți sărbători și o situație bine gestionată într-o perioadă de criză. Ai putea acorda cuiva recunoaștere și pentru că a încercat să aducă plus valoare venind cu ceva nou. Sunt companii unde angajații primesc laude ori de câte ori vin cu idei noi, inovative. Aceste firme stimulează cultura de inovație și experimentare.

Ca urmare, succesul este un proces. Este vorba despre stăpânirea unui mod de lucru care încurajează creativitatea, împlinirea și eficiența personală, permițându-ți nu doar să progresezi, ci să vrei să progresezi continuu.

De unde știm când trebuie să sărbătorim succesul?

Pentru că celebrarea succesului ar trebui să fie o ocazie specială, este important să alegeți momentele potrivite pentru a sărbători. Evitați să celebrați succesul în exces și să sărbătoriți în fiecare zi dacă nu aveți motive obiective.

Iată câteva scenarii în care s-ar putea să doriți să celebrați succesul:

1. Când un nou angajat îşi îndeplinește obiectivele

Acest lucru este deosebit de relevant pentru noii angajați, dar și pentru orice angajat care este însărcinat cu noi responsabilități sau noi provocări. A lăuda pe cineva atunci când a reușit pentru prima dată este o modalitate excelentă de a oferi încredere.

2. Când angajații se susțin unii pe ceilalți pentru obţinerea rezultatelor

Uneori lucrurile mici care contează fac diferența. Recunoașterea acelor momente în care angajații se susțin unii pe alții pentru obţinerea rezultatelor, când unul dintre oamenii din echipă îşi asumă sarcinia cuiva care lipseşte– le reamintește oamenilor că acțiunile lor de colegialitate contează pentru bunul mers al activităţii echipei.

3. Când acțiunile lor se aliniază cu valorile companiei

Este o idee bună să celebrezi demonstrații clare ale valorilor companiei tale. Notează câteva linii directoare pentru a clarifica exact ce se sărbătorește și ce nu, astfel încât oamenii să știe la ce să se aștepte.

4. Când munca lor este cu adevărat excepțională

Când vine vorba de angajaţii cu vechime, s-ar putea să doreşti să-ţi păstrezi laudele pentru ocaziile în care se înregistrează o performanță ridicată: prea multă recunoaștere „care stimulează încrederea” poate părea inutilă pentru experți, în timp ce un novice ar putea găsi laudele continue extrem de încurajatoare. Asta nu înseamnă că nu ar trebui să lauzi niciodată angajații mai experimentați: trebuie doar să ai grijă să obții echilibrul corect.

5. Când rezultatele muncii lor sunt constant bune

Fiecare companie are o activitate susținută de obiective repetitive. Din când în când, fă-ți timp să observi oamenii a căror muncă este întotdeauna bine făcută, dar rareori sărbătorită. Arată-le că eficienţa și perseverența lor este apreciată.

Cum să sărbătoreşti angajații în mod corect?

Dacă ai decis să sărbătoriți pe cineva sau ceva, gândeşte-te cum doreşti să-ţi exprimi recunoștința. Nu este bine să mulțumești cuiva într-un mod care să-l facă să se simtă inconfortabil.Pe baza vechimii lor în companie, s-ar putea să celebraţi succesul mai des (în cazul noilor angajați) sau mai rar (când e vorba de experți). Recunoaşterea meritelor este pentru ei și pentru moralul lor.

Gândeşte dinainte un plan folosind un acronim AIR:  Acțiune/ Impact / Recompensă

Începe prin a defini Acțiunea. Ar putea fi vorba de acțiuni de tip operaţional, cum ar fi realizarea unui proiect la timp; sau ar putea fi vorba de un comportament pozitiv care face diferență pe termen lung. Arată-le că munca lor a fost remarcată.

În continuare, descrie Impactul acțiunii. Acest lucru face ca persoana să se simtă apreciată (asta înseamnă că a avut un efect real asupra rezultatelor companiei) și laudabil (contextualizează nevoia de celebrare).

În cele din urmă, încheie cu o Recompensă. Chiar și o mulțumire sau o felicitare semnată de toți cei din echipă managerială poate fi o recompensă, dar pentru ocazii mai mari, poți oferi și alte gesturi de mulțumire, cum ar fi un program de lucru flexibil la un proiect viitor sau o zi liberă în plus.

Sărbătoriţi succesul pentru a crea o cultură bazată pe motivație și camaraderie. Încurajarea managerilor și angajaților să sărbătorească succesul– este o parte cheie a creării unui mediu de lucru motivant. O cultură puternică a recunoaşterii meritelor crește implicarea, productivitatea, sentimentul de echipă și rezistența la provocările care apar în fiecare organizație. Desigur, acești factori au un impact pozitiv şi asupra retenţiei personalului, deoarece angajații sunt mai predispuși să răspândească vestea cu mândrie atunci când compania lor le sărbătorește munca bine făcută.

O mare parte a succesului echipei tale este legată de starea ta de spirit – deci este vorba despre a avea o mentalitate de succes.Sărbătorindu-ne succesul, ne întărim motivația care ne va duce spre următoarea realizare. Acest lucru este important atât pentru tine individual, cât și pentru organizație. Fă-ți timp să faci un pas înapoi și să recunoști efortul care a fost făcut pentru a obține acel succes.

Celebrează lucrurile din care vrei să vezi mai multe! -Thomas J. Peters

Dacă ţi-a plăcut articolul, lasă-mi un comentariu! Urmăreşte şi celelalte aricole de la noi!

Sursa foto: internet