De ce este important să știm să comunicăm?

Comunicarea ne permite să ne apropiem de ceilalţi. A comunica eficient înseamnă a ne dezvolta graţie schimburilor cu ceilalţi, a realiza ceva, a ne asuma propriile responsabilităţi în viaţă. Comunicarea ne ajută să ne ocupam locul în lume, să ne cunoaştem dorinţele, nevoile, limitele, să ne alegem efectiv drumul în viaţă. Comunicarea ne apropie şi de noi înşine.

Felul în care suntem, lucrurile în care credem, dar şi cele care ne definesc ies în evidenţă prin maniera în care comunicăm. Transmitem nevoile, ideile, sentimentele noastre prin intermediul comunicării.

Lumea în care trăim în prezent, cu multe canale de comunicare, cu interactivitate, cu milioane de informații, e o lume cu relații lipsite de autenticitate, și cu probleme de comunicare.

Problemele de comunicare creează rupturi în relaţii, pierderi de resurse semnificative. Majoritatea problemelor care apar între oameni au la mijloc o comunicare defectuoasă.

Comunicarea de succes, este o știință, un proces de practică. Durata acestui proces rămâne la latitudinea fiecăruia.

O metodă de a-ți îmbunătăți relațiile, de a-ți spori productivitatea, este de a comunica, în cel mai clar și eficient mod posibil.

Sunt câteva elemente de care să ții cont dacă vrei să comunici eficient. Este vorba de o listă de verificare în șapte puncte care te poate ajuta să livrezi mesaje interesante și eficiente.

1. Primul element este ca mesajul tău să fie clar. Întreabă-te: care este scopul mesajului pe care vreau să îl transmit interlocutorului meu? Dacă tu nu eşti sigur, nu va fi nici persoana cu care comunici. Fă în aşa fel încât mesajele tale cheie să iasă în evidenţă. Nu cred că doreşti ca oamenii să citească “printre rânduri”, şi să facă presupuneri pe cont propriu pentru a înțelege ceea ce încerci să spui.

Informațiile și acțiunile necesare trebuie să fie clare, astfel încât celălalt să aibă informațiile de care are nevoie pentru a acționa.

2. Al doilea lucru- fii concis. Când eşti concis în comunicare, eşti scurt şi la obiect. Interlocutorul tău poate înţelege şi în trei propoziţii, nu e nevoie de şase. Există adjective sau „cuvinte de completare” pe care nu e necesar să le foloseşti? Poţi elimina uneori cuvinte precum „de exemplu”, „vedeți”, „cu siguranță”, „un fel de”, „practic” sau „vreau să spun”. Există propoziții inutile?

3. Mesajul tău trebuie să fie concret. Fă-l pe interlocutorul tău să aibă o imagine clară a ceea ce spui.

În momentul în care mesajul este concret, interocutorul tău are o imagine clară a ceea ce vrei să transmiți. Detaliile sunt importante, (dar nu prea mult), nu insista mult pe detalii.

4. Mesajul tău trebuie să fie corect. Comunicarea corectă înseamnă comunicarea fără erori. În cazul în care mesajul tău este corect, acesta va apărea profesionist şi studiat. Folosește termenii corespunzatori nivelului de educație și al cunoștințelor intelocutorului tău.

5. Coerent. Toate punctele de discuție trebuie să fie conectate între ele și relevante temei principale.

6. Al şaselea element-transmite mesajul complet. Furnizează interlocutorului tău toate informaţiile de care are nevoie pentru a lua o decizie în cunoştinţă de cauză sau pentru a lua măsuri. Ai inclus toate informațiile relevante – nume de contact, data, ora, locația și așa mai departe?

Toți comunicăm în fiecare zi. Cu cât comunicăm mai bine, cu atât vom avea mai multă credibilitate cu partenerii, prietenii, clienții noștri, șeful nostru și colegii noștri.

Transformă comunicarea în avantajul tău competitiv.

Prima necesitate: comunicarea. – Maica Tereza

Aşadar, ţine cont de aceste elemente, pune-le în practică pentru a câştiga un avantaj incredibil în orice relaţie.

Dacă vrei să-ți dezvolți abilitățile de comunicare, te așteptăm la cursul de Comunicare Eficientă organizat de Impact Training.

Mult succes! Urmărește și celelalte articole de la noi!

 

Sursa: edexec.co