Stilul tău de comunicare te apropie sau te îndepărtează de ceilalți?

Lumea în care trăim în prezent, cu multe canale de comunicare, cu milioane de biți de informație vehiculată zi de zi, e o lume cu relații lipsite de autenticitate, și cu probleme de comunicare.

Problemele de comunicare creează rupturi în relaţii, și pierderi de resurse semnificative.

Dacă îi vorbești unui om într-o limbă pe care o înțelege, mesajul îi ajunge în minte. Dacă vorbești pe limba lui, mesajul îi merge la inimă.- Nelson Mandela

Comunicarea este seva oricărei relații. Când se comunică deschis, limpede și precis, relația primește susținere. Când comunicarea este reținută, ostilă sau ineficientă, relația se clatină. Prin urmare, comunicarea ne permite să ne apropiem de ceilalţi.

80% dintre cei care eșuează în viața profesională au un singur motiv: nu relaționează bine cu alții. E limpede că abilitățile de comunicare sunt esențiale pentru succesul profesional.

Felul în care suntem, lucrurile în care credem, dar şi cele care ne definesc ies în evidenţă prin maniera în care comunicăm.

Trebuie să comunici în așa fel încât celorlalți să le fie ușor să asculte și să înțeleagă ce anume vrei să spui.

 

 

Felul în care transmiti mesajul și percepția celui care îl primește influențează actul comunicării.

Ce conține un cuvânt? Cuvintele exprimă idei, opinii și sentimente. Transmitem nevoile, ideile, sentimentele noastre prin intermediul comunicării.

Există o listă de verificare în cinci puncte care te poate ajuta să livrezi mesaje interesante și eficiente.

1. Claritatea

Întreabă-te: Care este scopul mesajului pe care vreau să îl transmit interlocutorului meu? Ce vreau să obțin? Ce cred că spun și cred că înțelege celălalt ?Dacă tu nu eşti sigur, nu va fi nici persoana cu care comunici. Verifică feedbck-ul pe care îl primești de la interlocutorul tău. Cuvintele au sensuri diferite pentru fiecare persoană în parte. Nu cred că doreşti ca oamenii să citească “printre rânduri”, şi să facă presupuneri pe cont propriu pentru a înțelege ceea ce încerci să spui.

Informațiile și acțiunile necesare trebuie să fie clare, astfel încât celălalt să aibă informațiile de care are nevoie pentru a acționa.

2. Fiii concis!

Când eşti concis în comunicare, eşti scurt şi la obiect. Interlocutorul tău poate înţelege şi în trei propoziţii ce dorești, nu e nevoie de şase. Fii conștient nu numai de ceea ce spui, ci și de modul în care o spui.

3. Concret

Fă-l pe interlocutorul tău să aibă o imagine clară a ceea ce spui. Fii conștient că perspectiva ta poate fi diferita de cea a altor persoane.

În momentul în care mesajul este concret, interocutorul tău are o imagine clară a ceea ce vrei să transmiți. Detaliile sunt importante, (dar nu prea mult), nu insista mult pe detalii.

4. Corect

Comunicarea corectă înseamnă comunicarea fără erori. În cazul în care mesajul tău este corect, acesta va apărea profesionist şi studiat. Folosește termenii corespunzatori nivelului de educație și al cunoștințelor intelocutorului tău.

5. Complet

Furnizează interlocutorului tău toate informaţiile de care are nevoie pentru a lua o decizie în cunoştinţă de cauză sau pentru a lua unele măsuri.

Exprimarea clară și directă prezintă mai multe avantaje, inclusiv că:

  • ceilalți nu sunt nevoiți să ghicească ce ai vrut să spui de fapt;
  • se evită neînțelegerile;
  • nu se pierd timp și efort;

Îndeamnă-i pe ceilalți să pună întrebări și să-ți ofere feedback. Comunicarea este un proces bidirecțional. A pune întrebări este util și atunci când crezi că celălalt nu te ascultă. Formularea întrebărilor potrivite la momentul potrivit reprezintă  cheia comunicării eficiente.

E dificil să comunici bine fără o conștientizare și o înțelegere a emoțiilor. Cu cât ești mai conștient de propriile emoții, cu atât îți va fi mai ușor să îi înțelegi pe alții și să comunici cu ei.

Emoțiile pot juca un rol important în influențarea modului în care comunici. Emoțiile sunt mesageri care îți comunică ceva: ele comunică sentimente și pot juca un rol important în influențarea modului în care comunici. Orice conversație ai purta, vorbești și cu emoția, nu doar cu persoana respectivă.

Ascultarea activă este probabil una dintre cele mai importante abilități de comunicare pe care le poți învăța. Ascultarea activă îl face pe vorbitor să se simtă înțeles și încurajează conversația deschisă.

Există o singură regulă pentru a deveni un vorbitor bun: învață să asculți. -Anonim

Toți comunicăm în fiecare zi. Cu cât comunicăm mai bine, cu atât vom avea mai multă credibilitate.  Deterioarea comunicării poate duce la singurătate, probleme familiale, incompetență și nemulțumire profesională, stres psihologic.

Transformă comunicarea în avantajul tău competitiv!

Realizarea supremă a omului în lume este comunicarea de la personalitate la personalitate. – Karl Jaspers (filosof german)

Comunicarea ne ajută să ne ocupam locul în lume, să ne cunoaştem dorinţele, nevoile, limitele, să ne alegem efectiv drumul în viaţă. Comunicarea ne apropie şi de noi înşine.

Aşadar, ţine cont de aceste aspecte, pune-le în practică pentru a câştiga un avantaj incredibil în orice relaţie.

Dacă vrei să-ți dezvolți abilitățile de comunicare, te așteptăm la cursul de Comunicare Eficientă organizat noi.

Mult succes! Urmărește și celelalte articole de la noi!

 

Sursa: edexec.co

Sursa foto: internet