O echipă bine sudată este cheia eficienței oricărei afaceri de succes. Dar chiar și atunci când ai oamenii potriviți în rolurile potrivite, se pare că nu este de ajuns. Dacă vrei să devii un bun manager, rolul tău este să transformi un grup de indivizi într-o echipă. Aceasta înseamnă să construiești coeziune între membrii echipei.

Coeziunea sau sinergia în echipă se produce atunci când oamenii din cadrul echipei împărtășesc un sentiment de identitate comună și găsesc plăcerea de a munci împreună. Mai simplu spus, coeziunea este măsura în care membrii echipei rămân uniți în vederea implementării unui obiectiv comun.

O echipă bine sudată are următoarele caracteristici:

  •  Membrii echipei sunt motivați să atingă un obiectiv comun
  •  Fiecare membru contribuie la succesul echipei
  •  Au o cultură, valori și procese comune
  • Se respectă, au încredere și se sprijină reciproc
  • Este posibil să dezvolte legături prietenoase care se extind dincolo de locul de muncă

Coeziunea echipei crește stima de sine a angajaților, îmbunătățește moralul echipei și crește performanța generală. Membrii se concentrează mai mult pe echipă și organizație decât pe eul lor individual și sunt mai motivați să lucreze pentru îndeplinirea obiectivul comun.

Cum poți să construiești o echipă unită?

Coeziunea echipei nu se construiește peste noapte. Este un proces continuu care necesită răbdare și dăruire. Indiferent dacă construiți o echipă nou-nouță sau căutați să faceți echipa existentă mai coerentă, există câțiva pași de care să ții cont:

  1. Angajează oamenii potriviți

Secretul succesului pe termen lung constă în mare parte în a te asigura că ai angajat oamenii potriviți pentru jobul potrivit. Uneori, persoana perfectă pentru o poziție poate să nu fie cea mai experimentată sau cea cu cele mai bune calificări. În schimb, ar putea fi persoana care lucrează mai bine într-o echipă. Nu trece cu vederea importanța procesului de integrare a noilor angajați. Crează un program de orientare în carieră a angajaților pentru a te asigura că noii membri încep cu dreptul. Este esențial pentru construirea coeziunii echipei.

  1. Stabilește obiective de învățare

Dezvoltarea unei strategii de învățare continuă este fundamentală pentru construirea coeziunii echipei.

Pentru a menține interes pentru dezvoltare, stabilește obiective de învățare și impulsionează pe toată lumea să le atingă într-un interval de timp. Responsabilizează angajații pentru ceea ce fac. La sfârșitul ciclului de învățare, când cineva îl realizează, recompensează-l.

Acest lucru va menține energia creată și mai mulți angajați vor fi dornici să se alăture ciclului de învățare continuă.

  1. Comunică eficient

Comunicarea eficientă și modul în care sunt transmise informațiile influențează productivitatea echipei. Comunicarea defectuoasă s-a dovedit a fi una dintre cele mai mari cauze de stres pentru angajați. Aceasta înseamnă că atunci când un manager nu comunică bine cu echipa lui cu privire la problemele de afaceri sau progresele individuale, nu numai că acest lucru ar putea să dăuneze relației manager- angajat, dar ar putea, de asemenea, să adauge mult stres oamenilor din echipă.

Fiecare membru trebuie să se simtă suficient de confortabil pentru a pune întrebări, a contribui și a împărtăși orice nemulțumiri care apar. În plus, trebuie să simtă că vocile lor vor fi auzite și recunoscute.Joacă un rol activ în a te asigura că, comunicarea este clară și că nu există zone gri în nicio etapă. Acest lucru creează un sentiment de coeziune de grup, deoarece toată lumea are un puternic sentiment de apartenență și incluziune.

  1. Construiește încredere

Încrederea este o parte esențială a muncii în echipă și a construirii camaraderiei. Dacă colegii nu pot avea încredere unii în alții pentru a termina munca la timp sau nu apreciază munca pe care o face fiecare membru, ei nu vor lucra bine împreună. În calitate de manager, trebuie să arăți oamenilor din echipa ta că ai încredere în ei și că și ei pot avea încredere în tine. Evită micromanagementul. În schimb, construiește încredere și creează o cultură a respectului arătându-le că crezi în ei și în abilitățile lor.

  1. Mărimea echipei contează

Mărimea echipei poate influenţa coeziunea echipei, prin divizare în subgrupuri.

Cu cât echipa ta este mai mare, cu atât este mai greu este să menții coeziunea. Cu cât adăugi mai mulți oameni într-o echipă, cu atât devine mai greu să îi menți aliniați și să-i faci să lucreze sincron către același obiectiv. Numărul potrivit ar fi între 5 și 7 membrii. Jeff Bezos, CEO Amazon, aderă la un principiu similar, cunoscut sub numele de regula „echipei cu două pizza”, adică oricât de mare devine compania ta, dacă nu poți hrăni o echipă cu două pizza, aceasta este prea mare.

  1. Celebrați succesul

Creșterea moralului echipei este cheia pentru îmbunătățirea coeziunii echipei. Fie că este vorba de o lansare de produs nou sau de un contract nou încheiat, asigurați-vă că sărbătoriți aceste succese ca o echipă. Ieșiți împreună la prânz sau la cină. Dacă sărbătoriți succesul, acest lucru va oferi echipei un sentiment de mândrie pentru eforturile lor, ajutându-i să se simtă motivați să lucreze mai bine împreună. Joacă un rol activ în crearea coeziunii echipei și nu presupune că acest lucru va veni natural. Este nevoie de timp, efort și comunicare deschisă și sinceră.

Așadar, găsește-ți timp în fiecare zi, în ciuda haosului sarcinilor zilnice, să-ți cultivi relațiile, să le zâmbești membrilor echipei tale, să le oferi un cuvânt bun, sau o dovadă de înțelegere, și vei vedea ce pași importanți vei face pentru a câștiga încrederea echipei tale. Acest lucru crește coeziunea echipei și sentimentul de apartenență la echipă și organizație.

Îți urez inspirație!

Sursa foto: internet