Dacă vor să fie inovatoare organizațiile trebuie să încurajeze creativitatea în toate procesele de lucru, de la oamenii lor până la spațiile de lucru.

Creativitatea a fost mereu în centrul afacerii, dar nu o prioritate pe agenda de lucru a managementului.  Acum putem spune că la locul de muncă creativitatea a devenit un „must have”. Astăzi companiile operează într-un mediu global extrem de competitiv, făcând creativitatea crucială.

S-ar putea să te întrebi ce face creativitatea pentru o afacere sau organizație?

Creativitatea este cea care face ca organizația să reziste pe piața în care activează, să se dezvolte pe baza inovației care o poate diferenția de alte organizații concurente.  Aceasta include mai mult decât produse sau servicii noi, include eficiența și creșterea productivității muncii.

A fi creativ la locul de muncă înseamnă, în general, să-ți asumi riscuri, ceea ce-i poate face pe unii manageri să ezite să ia anumite decizii. Frica de necunoscut este puternică, mai ales dacă știi că ai putea eșua.  Creativitatea la locul de muncă privește pe toată lumea, indiferent de poziția pe care o ocupă fiecare angajat. Într-un mediu de lucru creativ, angajații se implică mai mult în munca pe care o fac și asta îi poate face mai responsabili.

Așadar, creativitatea poate creşte productivitatea muncii angajaților.

De ce ar trebui să încurajezi creativitatea la locul de muncă?

Trei beneficii- cheie ale încurajării creativității la locul de muncă:

1. Încurajează şi permite colaborarea angajaților

Organizațiile ar trebui să încurajeze mentalitatea de învățare continuă, încurajând angajații să caute noi informații, cunoștințe și moduri noi de a face lucrurile.

2. Creativitatea crește gradul de retenție al angajaților

Atunci când creativitatea este încurajată, angajații sunt mai mulțumiți de locurile lor de muncă și se angajează să rămână loiali companiei.

3. Rezolvă problemele

Gândirea creativă sau „în afara cutiei”, îi face pe angajați să vină cu soluții unice și inovatoare la obstacolele pe care le întâmpină în activitatea lor. Această dorință de a rezolva probleme poate duce la noi modalități de îndeplinire a sarcinilor și contribuie la o organizaţie mai eficientă.  Abilitatea de top pe care organizaţiile o caută la angajaţi acum este creativitatea. Managerii spun că, creativitatea ar fi cea mai importantă calitate a conducerii. Motivul pentru care creativitatea este cea mai apreciată abilitate, este că generează un impact pozitiv asupra ROI (Return on Investment), iar oamenii creativi găsesc soluții inovatoare de rezolvare a problemelor.

Cum poți stimula creativitatea?

  1. Oferă provocări şi stimulează ideile

Nu critica şi nu respinge ideile angajaţilor tăi. Încurajează ideile. Găseşte modalități de a redirecționa ideile, astfel încât să spui ” ar fi posibil ”. Este mai ușor să refuzi o idee pentru că tu crezi că nu va funcționa, dar suprimarea ideilor agajaţilor poate scădea creativitatea şi implicarea lor în găsirea unor soluţii noi şi inteligente.

“Ideile pot veni de oriunde.” — Alfred Hitchcock

2. Creşte diversitatea echipei

Mai multe idei, mai multe perspective care accelerează procesul de rezolvare a problemelor. Modul în care echipa ta lucrează împreună este mai important decât ideile generate. De multe ori a alege oamenii potriviți și a crea chimie între aceștia este mai important decât a obține idei și soluții. Cel puțin, pe termen lung.

  1. Încurajează gândirea critică şi creativă

Câteva reguli de aur ale gândirii critice:

–        Căută mai multe soluții înainte de a le evalua. Există întotdeauna mai multe soluții.

–        Nu evalua sau judeca prea repede munca echipei

–        Încurajează colaborarea în echipă pentru a te asigura că rezultatele finale nu sunt supuse restricțiilor status quo-ului.

  1. Programează periodic sesiuni de brainstorming

Poţi programa sesiuni regulate de brainstorming în echipă – poate o dată la două săptămâni sau lunar – pentru a împărtăși idei creative care ar putea aduce beneficii organizaţiei. Stabileşte obiective pentru sesiunile de brainstorming pentru a oferi soluții la anumite provocări din organizație.

5. Încurajează oamenii să pună întrebări

Întrebările pot duce la perspective noi și la noi moduri de gândire. Întrebările sunt provocări pentru status quo-ul organizaţiei fără a fi o amenințare pentru o structură organizațională solidă și progresivă. Crează un spațiu sigur pentru ca angajații tăi să pună întrebări în cadrul întâlnirilor și sesiunilor de brainstorming pentru a gestiona mai bine obiectivele și activitatea echipei. Cu toate acestea, dacă te confrunţi cu întrebări care vin de la un angajat nou, sau de la un angajat cu vechime , tratează-le ca oportunități de a vedea lucrurile dintr-o altă perspectivă.

“Adevăratul semn de inteligență nu este cunoașterea ci imaginația.” — Albert Einstein

Prin urmare, creativitatea la locul de muncă poate produce schimbare şi inovaţie.

Într-o cultură de creştere, liderii pot susține idei, pot permite indivizilor să-și aducă contribuţia în proces și să stabilească un mediu sigur în care să experimenteze, să ia în considerare perspective noi.

Încurajează creativitatea și inovația în cadrul echipei tale! Fii inspirat!

Te invit să urmărești și celelalte articole de la noi.

Sursa foto: internet