Ce doresc clienții noștri?

de | oct. 22, 2019 | Vânzări

În contextul social și economic prezent, cu sentimentul general de suprataxare și impozitare, clientul se simte cât se poate de inconfortabil și cu încrederea din ce în ce mai scăzută.

Ce doresc clienții noștri? Întrebați-vă clienții de ce cumpără de la dumneavoastră sau de ce rămân loiali, și veți vedea că de cele mai multe ori vă vor da același răspuns.

Credeți că va menționa performanțele, calitatea, prețul?

Nu. De cele mai multe ori răspunsul lor este încrederea. Asta înseamnă că au nevoie, mai mult decât orice, de încredere, încredere care le dă o stare de confort.

“Prețurile mici nu sunt suficiente“ declară cei mai mulți clienți; sau “ne dorim produse (servicii) de calitate, livrate la timp și oameni în care să putem avea încredere“.

 

Cu alte cuvinte încrederea relaxează, încrederea stă la baza relațiilor de durată.

Înainte de toate, trebuie să nu pierzi din vedere că clienții noștri sunt oameni. Și atunci apare și întrebarea firească:

“Ce le-ar plăcea oamenilor?

În primul rând să te cunoască

  • Să te cunoască înseamnă să te placă. Clienții cumpără o relație. Dacă ajung să te placă vor începe să te prefere.
  • Relația cu clienții tăi influențează percepția lor asupra serviciilor (produselor ) pe care le oferi.

Spune adevărul!

  • Fii sincer cu clienții tăi. Așa vei câștiga încrederea lor, fundamentul oricărei relații de succes.
  • În afaceri, ca și în  viață, persoanele care sunt sincere comunică faptul că au încredere în cel căruia i se destăinuie.

Fiecare client este important

  • Clienții au o părere foarte bună despre ei înșiși. Trebuie să le arați că și tu ai aceeași părere.
  • Ține minte cât este de important ca un client să se simtă important.

Sacrificiul și generozitatea

  • Sacrificiile îi spun clientului că îți pasă de el, ceea ce îl face să-i pese și lui mai mult. Sacrificiul tău transforma relația; cu cat vei renunța mai mult la ceva, cu atât s-ar putea să primești mai mult înapoi.
  • Capacitatea de a rezolva problemele clienților vor crește și mai mult încrederea lor.

Calitatea

  • Atunci când cumpăram ceva, inspectăm fiecare indiciu care să ne spună că va fi cum ni se promite.
  • Pentru a fi sigur că oferi calitate, trebuie să  analizezi  ce faci și ce promiți. Calitatea înseamnă și integritate.

Ascultă

  • Simplul gest al ascultării îi face pe clienți să se simtă importanți. Ascultă cu tot corpul.
  • Clienții adoră oamenii cărora le pasă de ei și care știu să arate acest lucru.

Pasiunea

  • Arată-le că îți place ceea ce faci, pentru că șansele de a convinge vor crește.
  • Pasiunea liniștește. Într-o lume de nesiguranță, clienții pot anticipa ceea ce vei face bazându-se pe ceea ce spui.

Tu cum menții relația cu clienții tăi?

Vrei să câștigi mai mulți clienți sau să-ți consolidezi relațiile de lungă durată cu aceștia? Aplică aceste recomandări simple și vezi ce se întâmplă. Eu le-am aplicat și încă funcționează. M-aș bucura să-ți fie și ție de folos.
Succes!

Abonează-te la Newsletter

și află noutățile din domeniu, articole de interes și ofertele noastre promoționale.

2 Comentarii

  1. Dan

    Am lucrat 20 ani în vânzări și pot confirma lucrurile pe care le-ați considerat importante în relația cu clientul.
    Multumesc! Succes!

    Răspuns

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *