De ce abilităţi ai nevoie pentru a promova într-o funcţie de conducere

de | feb. 12, 2020 | Blog, Management | 0 comentarii

Astăzi pentru companii şi managerii acestora, cuvintele de ordine sunt: excelenţă operațională, standardizare și profitabilitate.

Majoritatea instrumentelor învățate într-un master de management se remarcă prin absenţa lor din activitatea cotidiană a celor mai mulţi manageri. Aşa că de multe ori li se adreasează de către angajatori întrebarea: “Zici că ai terminat management? Ce ştii mai exact?”

Cu toate acestea, există câteva calităţi pe care un manager bun trebuie să le aibă dacă îşi doreşte această funcţie.

În multe companii, promovarea pe un post de conducere se face de cele mai multe ori din interior. Alegerea persoanei care va fi promovată în fruntea unui departament este un proces complex, în care sunt analizaţi mai mulţi angajaţi cu vechime în companie şi experienţă relevantă, apoi sunt trecute în revistă şi calităţile personale ale fiecărui candidat în parte.

Dacă îţi doreşti să obţii o promovare sau să aplici pentru o funcţie de conducere, iată care sunt abilităţile pe care ar trebui să le stăpâneşti, astfel încât să ai certitudinea că vei face faţă provocărilor noului tău post:

1. Concentrare asupra rezultatelor

Managerii trebuie să obțină rezultate. Trebuie să fie capabili să-şi organizeze munca pentru rezultate eficiente, să stabilească obiective şi priorităţi clare.Pe lângă obiective clare, trebuie să tindă, în general spre simplificare.
Esenţa simplificării este să înţelegi ce este şi ce nu este important, într-o imagine complexă, apoi să o reduci la ceva cât mai uşor de înţeles.

Albert Eistein spunea că „totul ar trebui făcut cât de simplu posibil, dar nu mai simplu de-atât”. Complexitatea are un preţ – creşte timpul managerului cu sarcini neînsemnate.

Managerii eficienţi ştiu că timpul este factorul limitator al eficienței. Cu alte cuvinte, trebuie să știi să-ți planifici obiectivele și timpul și să știi să încadrezi sarcinile în timpul pe care îl ai la dispoziție pentru obținerea rezultatelor. Altfel spus trebuie să știi să „tai tiparul să se potrivească cu stofa”.

Managerii buni obțin rezultate prin intermediul celorlați, managementul fiind un sport de echipă. Pentru asta ai nevoie în echipă de oameni potriviți care să abordeze într-un mod corect provocarile adecvate performanței. Asta presupune să fii o persoană care lucrează bine în echipă și care este capabilă să accentueze sinergia echipei în vederea implementării acțiunilor necesare obținerii rezultatelor.

2. Comunicare și relaționare

Cineva spunea că a comunica este cea mai importantă aptitudine în viață!
Indiferent de domeniu, angajatorii vor ca manageri să aibă abilități puternice de comunicare interpersonală. 85% din succesul tău ca manager va fi determinat de abilitatea de a comunica eficient cu alții.

Totodată, o bună comunicare asigură și înțelegerea mai clară a oamenilor de lângă tine și dezvoltarea în timp a unor relații profesionale puternice.
Este nevoie de managerii asertivi. Asertivitatea este o formă de comunicare, un stil de a relaționa, ce presupune să ai curajul de a spune lucrurilor pe nume într-o manieră de respect față de celălalt. Managerii asertivi nu se tem de confruntări și nu au o problemă cu exprimarea opiniilor, însă fac acest lucru într-un mod transparent, corect și nonconflictual. Un manager asertiv este mai bun la negocieri, la obținerea unor contracte avantajoase și la atingerea obiectivelor.

Managerii care stabilesc conexiuni sunt mai bine informați și mai creativi decât cei care nu se obosesc să stabilească conexiuni.Când managerul a reușit să stabilească o legătură cu oamenii săi, acest lucru se vede și în modul de funcționare al organizației.

3. Rezolvarea problemelor și luarea deciziilor

Managementul nu duce niciodată lipsă de probleme sau de provocări. Pe asamblu, succesul tău, ca manager, e determinat de abilitatea de a rezolva probleme într-o manieră eficientă. Ca manager, sarcina ta este să fii în stare să rezolvi extrem de eficient orice problemă care-ți este supusă atenției, fie importantă sau măruntă.

Nu toate problemele pot fi rezolvate conform unei logici infailibile. Cele mai interesante provocări manageriale necesită un anumit grad de creativitate și inventivitate. Angajatorii vor aprecia gândirea creativă și inovația.

Graţie creativității, vei descoperi soluții la un șir nesfârșit de probleme cu care te confrunți zilnic. Tu ești cel care ia decizii pentru soluționarea problemelor.

Abilitatea ta de a lua decizii precise și la timp, constituie adevarata măsură a experienței și înțelepciunii tale. Cele mai multe decizii pe care le ia un manager sunt decizii automate, care nu necesită timp de gândire. Cei mai buni manageri sunt fermi. Ei iau decizii, pe care apoi le pun în practică. Coșmarul oricărui manager este să fie tras la răspundere pentru o decizie greșită.

4. Capacitatea de a delega sarcini

Managerii care știu să delege gândesc în termenii eficienței și eficacității. Mulți dintre manageri refuză să delege pe alții, considerând că cere timp și efort, fiind mult mai simplu să facă ei totul. Însă a delega, este poate singura activitate managerială, cu un puternic efect de dinamizare și motivare.

A ști să transferi responsabilitatea altor persoane, îți permite să îți investești energia în alte activități mai importante, poate de importanță crucială pentru organizație. Scopul managerului este să aibă o viziune de ansamblu asupra activității, să contribuie la dezvoltarea departamentului pe care îl conduce și să se asigure că obiectivele sunt atinse în perioada de timp stabilită.

Secretul maximizării propriilor eforturi și al multiplicării valorii tale în organizație stă în abilitatea cu care delegi responsabilitățile în mod eficient.

Delegarea responsabilităților e una dintre cele mai importante deprinderi ce țin de management. Dacă nu ești capabil să împarți sarcinile eficient și bine, nu ai cum să avansezi către asumarea unor responsabilități superioare.

Cu cât stăpânești mai bine abilitățile prezentate, cu atât ai mai multe șanse ca angajatorul să te pună pe lista de preferați pentru angajare sau promovare.

Ce alte calități crezi că sunt importante pentru un manager? Câte dintre ele le deții deja?

Succes şi inspiraţie!

Abonează-te la Newsletter

și află noutățile din domeniu, articole de interes și ofertele noastre promoționale.

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *