Învățarea, așa cum se spune, este un proces continuu. Învățarea continuă este un concept care a evoluat cu timpul, care se presupune că nu se termină cu o diplomă de bacalaureat sau licență sau după ce ți-ai găsit un loc de muncă bun. Este un proces pe tot parcursul vieții. Întotdeauna găsești ceva de învățat în fiecare zi. Pentru a ține pasul cu progresele lumii de astăzi, trebuie să fii la curent cu noi cunoștințe și abilități.

Dacă ești angajat, învățarea continuă devine forța ta de a merge mai departe indiferent de poziția pe care o ocupi.

Organizațiile ar trebui să creeze un cadru în care angajaților să li se ofere posibilitatea de a face din învățarea continuă o parte din munca lor.

Odată cu schimbările care au loc într-un ritm constant, a devenit necesar ca o organizație să țină pasul cu schimbarea. Și pentru a menține ritmul, învățarea a devenit o prioritate.

Educația oferă oportunități nesfârșite de a aborda aceste schimbări și de a avea o fluiditate a muncii la locul de muncă. De asemenea, oferă perspective diferite asupra lucrurilor pe care le cunoașteți deja. Cu cât aduni mai multe cunoștințe din diferite domenii, cu atât mai bine înțelegi schimbările din jur. Învățarea continuă vă permite, de asemenea, să dezvoltați idei noi și soluții inovatoare la problemele și conflictele cu care vă confruntați la locul de muncă.

Cum puteți să creați o cultură a învățării continue?

1. Fii un vector de creștere

Învățarea continuă este posibilă numai atunci când toată organizația este deschisă ideii de creștere. Dacă ești manager general, trebuie să le explici oamenilor din cadrul organizației pe care o conduci, de ce creșterea este un lucru bun în viața profesională. Devine responsabilitatea ta să explici angajaților tăi importanța și beneficiile pe care le câștigă pe termen lung. Fă-i să creadă în ideea de creștere și în modul în care coachingul le va spori intelectul și puterea de a se adapta la lucruri noi.

2. Stabilește obiective de învățare

Orice lucru fără un scop adecvat își va pierde credibilitatea și oamenii se vor îndepărta de el. Pentru a menține lucrurile interesante, stabilește obiective de învățare și impulsionează pe toată lumea să le atingă în intervalul de timp dorit. Responsabilizează angajații pentru ceea ce fac. La sfârșitul ciclului de învățare, când cineva îl realizează, recompensează-l. Acest lucru va menține energia creată și mai mulți angajați vor fi dornici să se alăture ciclului de învățare continuă.

3. Feedbackul este important

Un program fără feedback nu va funcționa, iar angajații se vor îndepărta de el. Este întotdeauna vorba de a învăța din greșeli și de a dobândi cunoștințe noi în acest proces. Atunci când angajații văd că programul are un sistem de feedback, vor vedea imaginea de ansamblu a procesului.Păstrează feedbackul constructiv, simplu și informativ. Comunică bine cu ceilalți, lucrează cu ei la problemele lor și ajută-i să învețe unii de la ceilalți. Este una dintre cele mai solide baze ale unui sistem de învățare.

4. Oferă-le sau recomandă-le cărți

Cărțile sunt una dintre sursele excelente pentru a învăța și a dobândi cunoștințe despre orice subiect. Și este și cel mai bun mod de a promova o cultură a învățării.

Care sunt beneficiile învățării continue?

1. Fidelizarea angajaților

Fiecare organizație vrea să evite o situație în care angajații lor cei mai performanți decid să părăsească organizația. De regulă se întâmplă acest lucru din cauza lipsei recompenselor sau a unor relații deficitare la locul de muncă. Majoritatea angajaților însă pleacă din cauza lipsei unui plan de dezvoltare în carieră. Cu un program bun de învățare și formare, ei își vor putea atinge potențialul. Acest lucru îi va face să se simtă apreciați și mai înclinați către organizație, crescând astfel fidelitatea angajaților față de organizație.

2. Perfecționarea abilităților angajaților

Specialiștii în Resurse Umane spun că aproape 40% dintre angajații care nu primesc pregătirea profesională necesară își vor părăsi funcțiile în primul an de la angajare. Pregătirea profesională deschide oportunități pentru angajați.

3. Creșterea gradului de implicare

Organizațiile își doresc ca angajații lor să rămână în cadrul organizației și să devină competenți în ceea ce fac. Uneori, ocuparea aceleași poziții poate deveni prea monotonă pentru angajați dacă nu există nicio oportunitate reală pentru ei de a învăța ceva nou.Dar atunci când există o cultură a învățării continue într-o organizație, rezultatele pe care le obține organizația sunt implicarea și productivitatea angajaților. Sesiunile de instruire și dezvoltare nu se concentrează doar pe consolidarea punctelor forte necesare jobului, ci ajută și la dobândirea unor cunoștințe despre această lume în continuă schimbare. Este una dintre cele mai bune modalități de a oferi dezvoltare personală și profesională pentru a construi angajament.

Pentru a vă putea pregăti bine pentru viitor, învățarea continuă este vitală. Dar învățarea continuă nu se poate implementa într-o singură zi. Este nevoie de timp pentru ca toată lumea dintr-o organizație să se obișnuiască cu acest proces. Este nevoie de un timp de adaptare la un mediu nou, un timp de studiu, un timp de actualizare al cunoștințelor și timpul de deschidere la posibilități infinite. Cu timpul, procesul de învățare contină devine un obicei care te ajută să explorezi și să înțelegi mai bine lucrurile care se schimbă continuu.

Ai un plan de creștere? Dacă nu ai, fă-ți unul și ține-te de el! Pornește în această călătorie minunată a învățării continue!

Inspirație!Urmărește și celelalte articole de la noi!

Sursa foto: internet