Ai fost promovat sau ai început să lucrezi ca manager începător într-o altă companie? Oricum ar fi, e un nou început – și un nou set de provocări.

De cele mai multe ori  să faci impresie bună ca manager ai o singură șansă, așa că va trebui să profiti la maximum de această șansă.

O parte din întrebările pe care şi le adresează tinerii aspiranţi la poziţia managerială sunt următoarele:

„De ce am nevoie pentru a fi manager?”

„Cum pot să obțin experiență managerială?”

„Ce sfaturi m-ar ajuta să fiu remarcat și promovat într-o poziție de conducere?”

„Ce ar trebui să facă managerii începători?”

Confruntaţi cu noi responsabilităţi, managerii începători nu îşi pot permite să înveţe prin încercare şi eroare.

Unii dintre voi care citiți acest articol ați putea fi lideri aspiranți care caută sfaturi despre cum să deveniți manageri.

Dacă ești şi tu printre aceştia și vrei să înveți, pot să-ţi ofer din experienţa mea câteva direcții pe care le poți urma.

Iată câtiva pași de urmat:

  1. Oferă feedback constructiv și la timp oamenilor din echipa ta

Managerii buni oferă feedback angajaților referitor la performanța acestora. Învață să observi și să comunici eficient pentru a-ți ajuta echipa să înțeleagă ce face bine și unde ar trebui să-şi îmbunătățească rezultatele.

Când oferi feedback bazează-te pe fapte și rezultate, nu te lăsa influențat de păreri sau emoții.

  1. Deleagă sarcini și responsabilități, nu face micromanagement

Liderul care împarte puterea cu oamenii săi transmite încredere. Prin delegarea responsabilităților, dai încredere oamenilor, îi motivezi, dezvolți abilități și oferi oportunitatea de a contribui și rezolva probleme prin colaborare și schimb de cunoștințe în cadrul echipei pe care o conduci.

Fă-ți timp pentru a-ți cunoaște oamenii din echipă, vezi care sunt punctele tari și punctele lor slabe și deleagă sarcini și responsabilități. Oferă-le o direcție, stabilește borne de control și lasă-i pe ei să gestioneze anumite sarcini sau proiecte.

  1. Fii implicat!

Construiește relații cu oamenii din echipa ta. Angajații care se simt apreciați de managerii lor au șanse mai mari să rămănă în cadrul organizației, să fie responsabili și mai implicați în activitatatea lor. Ascultă-ți oamenii, fii sprijinul lor în rezolvarea problemelor.

  1. Adoptă o mentalitate orientată spre rezultate

Crează obiective măsurabile. Transformă activitatea echipei într-un studiu de caz și găseste împreună cu echipa ta soluții care să producă rezultate. Apoi măsoară rezultatele.

  1. Fii un bun comunicator

Fii transparent, comunică cu oamenii din echipa ta! Anticipează schimbările, spune-le ce rezultate obțin, care este gradul de performanță atins, dă-le informații legat de ce se întâmplă la întâlnirile de management. Cu cât comunici mai mult, cu atât se va construi mai multă încredere și echipa ta te va vedea ca pe un aliat. Folosește o parte din întâlnirile echipei pentru a discuta despre strategii și viitorul organizației. Răspunde la întrebările lor, nu-ți fie teamă să spui că nu știi răspunsul, asigură-i că vei face tot posibilul pentru a afla și transmite-le răspunsul.

  1. Dezvoltă-ţi abilităţi de conducere

Trebuie să continui să crești și să te dezvolți, personal și profesional. Arată-le că ai o mentalitate de creștere. Căută oportunități de a acumula noi abilități, cunoștințe și experiențe care te vor pregăti pentru a conduce o echipă într-un nou rol.

  1. Sărbătoreşte victoriile

Chiar și cele mai mici victorii contează. Găsește motive pentru a sărbători alături de echipa ta. Acest lucru vă va face să arătați bine în fața managementului superior, vă va crește moralul și vă va îmbunătăți munca de echipă.

A fi manager pentru prima dată este copleșitor, indiferent cât de puternice sunt abilitățile tale de management.

Dacă ești la început de drum și vrei să-ți dezvolți abilități manageriale te așteptăm la cursul First Time Manager. https://impacttraining.ro/curs-first-time-manager/

Inspirație! Îţi urez mult succes!

Sursa foto: internet