Munca în echipă este o parte esențială a oricărei afaceri. Colaborarea crează angajament. Angajamentul stimulează munca în echipă. Munca în echipă dă rezultate.
Colaborarea este o parte importantă a procesului, iar ego-ul nu este niciodată o parte a acestuia.” – Mack Wilberg
Munca în echipă îi ține pe oameni uniți în jurul obiectivelor şi proiectelor. Colaborarea creează interdependențe, în sensul că dacă un membru al echipei nu reușește să performeze, va produce consecințe care vor afecta întreaga echipă.
Grupurile de lucru sunt uneori numite – chiar și de către membrii lor – echipe. Dar dacă nu există un obiectiv comun, atunci acea „echipă” poate fi doar un grup de oameni care se întâmplă să lucreze în același loc. Dacă prioritatea este pe performanța individuală și nu pe un obiectiv sau misiune comună, nu vorbim despre o echipă. Echipele sunt organizate în jurul unui obiectiv și împărtășesc un angajament față de realizarea acelui obiectiv.
O echipă se constituie în jurul unui lider şi mai puţin în jurul unei idei. Sarcina, oamenii şi relaţiile alcătuiesc design-ul unei echipe. Abia după ce încrederea dintre membrii unei echipe atinge cota de siguranţă, liderul poate distribui sarcini. Fiecare membru trebuie să cunoască aportul lui la sarcina colectivă. O persoană devine membru al unei echipe prin angajament şi acceptarea rolului şi a normelor de lucru.
Oamenii confundă adesea cooperarea cu colaborarea sau munca în echipă. Există o diferență între cooperare și colaborare. Colaborarea sau munca în echipă presupune capacitatea și flexibilitatea membrilor de a-și alinia obiectivele și resursele individuale cu cele colective în timp real.
„Dacă o echipă vrea să-și atingă potențialul, fiecare jucător trebuie să fie dispus să-și subordoneze obiectivele personale binelui echipei.” – Bud Wilkinson
Echipele nu au nevoie întotdeauna de lideri, dar au nevoie de leadership. Iar cea mai bună conducere este colaborarea dintre angajați la fiecare nivel al unei organizaţii. Orice altceva decât un angajament solid față de o abordare de tipul „unul pentru toți”şi „toţi pentru unul”, amenință succesul întregii organizaţii.
Iată câteva moduri prin care liderii puternici obțin valoare de la echipele lor:
- Elaborează obiective, ușor de înțeles pentru fiecare membru din echipa ta, apoi asigură-te că le discutaţi şi le monitorizaţi zilnic;
- Cunoaște-ți membrii echipei și ajută-i să-și folosească punctele forte;
- Asigură-te că oamenii îşi înțeleg rolul și sunt dedicați rolurilor lor. Alocă timp pentru coaching-ul unu-la-unu;
- Crează un mediu fără judecăți, în care toată lumea să se simtă în siguranță, recunoscând slăbiciunea și eroarea – și cerând sprijin;
- Acceptă diferențele de opinii. Dezbaterea pasională și creativă are loc atunci când oamenilor le pasă de munca lor.
Trei beneficii ale muncii de echipă care îi revin organizaţiei:
- O mai bună rezolvare a problemelor;
- Productivitate mai mare;
- Utilizarea mai eficientă a resurselor;
Beneficii care îmbunătățesc experiența la locul de muncă a angajaților:
- Satisfacerea nevoii umane de socializare;
- Ajută oamenii să învețe și să se dezvolte;
- Oferă oamenilor scop, motivație și împlinire;
Construirea unei echipe eficiente necesită ceva efort. Însă rentabilitatea investiției este mare, în special în ceea ce privește impactul măsurabil asupra organizației și creșterea satisfacției la locul de muncă a angajaţilor.
Succes! Inveşteşte în echipa ta!
Urmărește și celelalte articole de la noi!
Sursa foto: internet