Pe lângă conducerea unei echipe, ca manager trebuie să înveți și cum să gestionezi performanța slabă a subordonaților tăi. Chiar dacă ai mai gestionat echipe, gestionarea performanței slabe presupune un set de abilități care necesită practică managerială. Vestea bună este că poți învăța și cum să faci asta.
Ce înseamnă performanță slabă?
Performanța slabă la locul de muncă apare atunci când un angajat nu își îndeplinește atribuțiile sau responsabilitățile postului pe care este angajat. Un angajat poate avea, de asemenea, performanțe slabe dacă nu își atinge obiectivele sau nu atinge anumiți indicatori într-o anumită perioadă de timp. Poate fi legată și de modul în care un angajat se implică sau se comportă în echipa din care face parte. Practic, performanța slabă la locul de muncă înseamnă orice, de la sosirea constantă cu întârziere la muncă, la uitarea unor rapoarte sau sarcini importante de făcut, sau provocarea unor conflicte cu colegii.
Care sunt cauzele performanței slabe?
Înainte de a rezolva problemele de performanță, o idee bună ar fi să înțelegi cauza principală care le poate declanșa. Fiecare angajat este diferit, iar performanțele slabe poate apărea de oriunde.
1. Probleme în viața personală
Știm cu toții că orice problemă din viața privată poate avea un impact major asupra muncii noastre. Discută cu angajatul, identifică situația pentru a găsi o soluție permanentă sau temporară pentru rezolvarea problemei pe care o are angajatul în viața privată.
2. Stresul cronic
Poate fi dificil să menținem pe termen lung un echilibru între viața profesională și viața privată. Dacă stresul cronic cauzează probleme de performanță angajaților tăi, va fi nevoie să știi ce abordare să folosești pentru a-i ajuta sau îndruma către un ajutor specializat care să le ofere sprijinul de care au nevoie pentru a se recupera.
3. Conflictele la locul de muncă
Adesea, conflictele între colegi pot fi de regulă subtile, să nu se manifeste în mod evident. Atenție însă, ele pot crea stres, distragere de atenție și frustrare pentru persoanele implicate. Asta duce inevitabil la performanțe slabe. Conflictul, dacă este prevenit și tratat bine de către management, poate fi și constructiv.
4. Lipsa motivației angajaților
Uneori angajații pur și simplu nu sunt suficient de motivați pentru a le păsa de munca lor. Poate că ei cred că munca lor nu este recompensată bine, așa că, de ce să depună efort? De asemenea, s-ar putea simți copleșiți, confuzi cu privire la responsabilitățile lor sau pur și simplu plictisiți de rutină. Toate acestea le pot reduce motivația de a performa.
5. Lipsa unor competențe
Poate angajaților tăi li se atribuie sarcini pe care nu au idee cum să le îndeplineacă, dar le este frică să recunoască că au nevoie de ajutor. Ei încearcă să-și dea singuri seama cum să facă ce le ceri, dar ceea ce au nevoie cu adevărat este ca managerul lor să le ofere instruire și îndrumare.
Cum să rezolvi performanța slabă?
1. Abordați problema direct, față în față cu angajatul
Odată ce ai identificat exact care sunt problemele de performanță ale angajaților, ar trebui să programezi întâlniri față în față cu fiecare dintre ei. La întâlnire va trebui să fii direct și să le comunici faptul că rezultatele lor nu corespund așteptărilor tale.Te întrebi cum ar trebui să începi discuția? Încercă o declarație de deschidere de genul: „Ana, am avut această conversație de mai multe ori, și vedem rezultatele, nu s-au îmbunătățit. Ajută-mă să înțeleg, ce te împiedică să faci această activitate într-un mod care să corespundă așteptărilor?”.
Odată ce ai început conversația, iată câteva sfaturi pentru un dialog constructiv:·
- Evită tehnica „sandviciului”. Unii oameni încearcă să atenueze impactul feedback-ului negativ, dar acest lucru poate distrage atenția de la mesajul principal. Oamenii aleg adesea să audă lucrurile bune și să le ignore pe cele rele.
- Asumă-ți un rol de coach. Pune o mulțime de întrebări pentru a înțelege dacă problemele de performanță sunt mai adânci decât se vede la suprafață. Cei mai buni manageri îi ajută pe angajați să conștientizeze problemele și să găsească soluții pentru rezolvarea lor.
- Ascultă activ. O conversație sinceră poate dezvălui adesea informații noi, așa că ascultă-ți cu atenție angajatul. Acest lucru îi va oferi spațiul de care are nevoie pentru a-și exprima propriile temeri și preocupări, ceea ce te poate ajuta ulterior să creezi o strategie pentru a-și îmbunătăți performanța.
2. Construiți un plan strategic
Crează o strategie care să-ți ajute angajații să-și îmbunătățească performanța. Cu un plan potrivit și un antrenor bun (tu!), poți vedea că angajații cu performanțe slabe încep să performeze din nou.
Iată pașii unui plan de îmbunătățire a performanței slabe:
- Stabiliți așteptări clare: asigură-te că angajații înțeleg exact ce ar trebui să facă diferit. Trece așteptările pe hârtie, astfel încât ei să știe ce urmărești.
- Remediază lacunele de competențe, dacă există: există abilități specifice care îi lipsesc angajatului? Au nevoie de perfecționare? Există o cale de învățare care i-ar putea ajuta să-și îmbunătățească abilitățile și să-și îmbunătățească performanța? Decide asupra acțiunilor concrete pe care angajații tăi le pot întreprinde și asigură-te că le duc până la capăt.
- Examinează din nou potrivirea fiecărui angajat pe postul pe care îl ocupă: dacă un angajat nu are abilitățile tehnice potrivite pentru descrierea actuală a postului, ce alte abilități are? Dacă nu este un jucător de echipă grozav și nu se potrivește cu cultura companiei, s-ar putea să-i găsești un rol mai bun în cadrul echipei.
- Evaluează-ți propriul stil de management: întrebă-te: Există ceva ce poți face pentru a-ți perfecționa stilul de management care ar ajuta? Acesta este un moment bun pentru a-i cere managerului tău feedback și mentorat, astfel încât să poți deveni cel mai bun manager care poți fi.
3. Urmăriți planul strategic și fii gata să iei o decizie tranșantă dacă va fi nevoie
Odată ce ai creat o strategie pentru a-i ajuta pe angajații tăi să-și îmbunătățească performanța, asigură-te că monitorizezi regulat pașii planului strategic. Dacă nu vezi modificări, va trebui să începi să-ți pui câteva întrebări dificile. De exemplu: Acum angajații tăi au toate abilitățile necesare, dar de ce nu își fac treaba? Perfecționarea abilităților nu-i ajută la îmbunătățirea performanței? S-ar putea în acest caz să iei în considerare concedierea unora dintre aceștia. Poate nu sunt aceastea deciziile pe care ți le-ai fi dorit să le iei ca manager, dar sunt momente când trebuie să iei și astfel de decizii.Pe termen lung, toată lumea va avea de câștigat – angajații își vor găsi un rol care se potrivește mai bine setului de competențe pe care îl au, iar organizația ta va putea angaja pe cineva care se potrivește mai bine echipei.
Gestionarea performanței slabe este o abilitate critică pentru manager. Este greu la început, dar devine mai ușor pe măsură ce capeți experiență managerială. Dacă poți ajuta un membru al echipei să ajungă pe drumul cel bun și să aibă succes în activitatea pe care o desfășoară, vei simți un sentiment incredibil de împlinire. Pentru a face bine acest lucru, vei avea nevoie de o comunicare deschisă și sinceră cu angajații tăi și de o atitudine pozitivă, empatică. De asemenea, vei avea nevoie de răbdare și curaj pentru conversațiile dificile.
Știi că angajații care simt că au un scop la locul de muncă tind să fie mult mai implicați și mai motivați să performeze?
Focusează-te pe acest aspect de la început!
Inspirație!Mult succes!
Sursa foto: internet