Managerii buni care posedă bune abilități manageriale vor avea întotdeauna un impact pozitiv asupra unei echipe/organizații. Managerii buni știu să promoveze un mediu de lucru pozitiv, astfel încât angajații să poată obține performanțe cât mai bune. Dacă managementul nu este performant, este ușor ca echipele să-și piardă motivația, entuziasmul și productivitatea, ceea ce duce la părăsirea organizației de către aceștia. Studiile ne arată că relația dintre manager și angajați are efect direct asupra moralului și succesului echipei pe care o conduce.
Se spune adesea că oamenii nu părăsesc organizația, ci părăsesc managerii, motiv pentru care este atât de important să se acorde atenție relației de muncă. Dacă o persoană nu se simte susținută sau nu poate purta conversații deschise și constructive cu managerul său, va deveni frustrată în timp. Acest lucru va avea efect asupra performanței sale la locul de muncă.
Pe lângă responsabilitatea pe care o are pentru rezultatele obținute de către echipa pe care o conduce, managerul este responsabil și de motivația oamenilor din echipa lui. Managerii care înțeleg acest lucru sunt buni comunicatori și prezintă un coeficient ridicat de inteligență emoțională. Managementul bazat pe relații este esențial pentru a crea și dezvolta o echipă strânsă și eficientă. Managementul bazat pe relații motivează și recompensează angajații, făcându-i să se simtă apreciați pentru munca pe care o fac. Pe lângă creșterea retenției angajaților, aceasta îi determină pe angajați să își asume riscuri, să își stabilească obiective profesionale și să își găsească un scop în activitatea lor.
Sunt studii care arată că sunt angajați care nu socializează niciodată cu managerul lor – indiferent dacă se află în pauze, la prânz sau la evenimentele de la serviciu. Aceasta înseamnă că, comunicarea se reduce la e-mailuri și întâlniri, ceea ce poate limita succesul relației de lucru.
Din observațiile mele pot să afirm că sunt încă manageri care nu au primit niciodată instruire în management. Acest lucru este îngrijorător, deoarece noii manageri nu sunt pregătiți să își asume responsabilități manageriale, sunt lăsați să se descurce, să ia propriile decizii atunci când vine vorba despre cum să își sprijine și să dezvolte relații de încredere cu oamenii pe care îi conduc. Managerii care au primit instruire, spun că sunt mai încrezători în abilitățile lor și, în cele din urmă, mai eficienți în activitatea lor.
Când vine vorba de relații de succes între manager și echipa sa, claritatea și comunicarea deschisă sunt esențiale. Dacă își dezvoltă abilități manageriale, managerii vor ști cum să comunice deschis, cum să-și sprjine și motiveze echipa, îmbunătățind astfel și performanța.
Cum puteți să îmbunătățiți relațiile de lucru?
- Întâlniri regulate
Organizează săptămânal sau lunar întâlniri față în față pentru a discuta idei, a rezolva probleme și a urmări progresul obiectivelor. Aceste întâlniri îi vor face pe angajați să se simtă mai confortabil când vor cere ajutor și vor oferi managerului o mai bună înțelegere a personalității lor și a motivațiilor unice ale membrilor echipei.
- Oferă și primește feedback constant
Angajații trebuie să știe ce fac bine și unde mai pot îmbunătăți lucrurile, iar managerul trebuie să audă ce funcționează și ce nu în cadrul echipei pe care o conduce. Întreabă ce poți face tu ca manager pentru a le ușura munca, sau cum îi poți ajuta să fie mai eficienți. Întrebă ce schimbări ar dori să vadă în cadrul proceselor sau procedurilor de lucru. Angajații vor fi mult mai predispuși să rămână într-o organizație atunci când simt că vocile lor sunt auzite.
- Dezvoltă un plan al carierei angajaților
Arată-le angajaților că organizația investește în creșterea și dezvoltarea lor și ce șanse de promovare au. Dacă oamenii se simt plafonați, sau își doresc mai mult, vor fi tentați să își caute alt loc de muncă. În cadrul întîlnirilor discută despre obiectivele carierei angajaților pe termen lung și stabiliți împreună un plan pentru a-i ajuta să ajungă acolo.
- Recunoaște-le meritele
Fă-ţi un obicei din a-i onora pe cei care fac ca lucrurile să se mişte .Trebuie să lauzi eforturile, dar să rasplăteşti realizarile. Cu cât răsplăteşti mai mult realizările, cu atât mai mult oamenii din echipa ta se vor strădui mai mult să le obţină.
- Respectă-le viața privată
După orele de program sau în weekend nu-i bombarda cu e-mailuri și nu le trimite mesaje când nu sunt la birou. Sau, atunci când mai rămân peste program pentru a termina o sarcină sau un proiect, lasă-i să plece acasă un pic mai devreme într-o altă zi sau vineri după-amiază. Vor aprecia și vor fi dispuși să rămână ori de cîte ori va fi nevoie.
Oamenii, în general, nu pot lucra bine împreună fără să aibă relații pozitive. Angajații, de asemenea. Când un manager reuşeşte să stabilească o legatură cu oamenii săi, acest lucru se vede în funcţionarea echipei. Oamenii din echipa acelui manager sunt animaţi de loialitate.
Cu cât construieşti relaţii mai stranse cu atât vei deveni un manager mai bun pentru echipa ta.
Îți urez inspirație! Urmărește și celelalte articole de la noi!
Sursa foto: internet
De ce se considera manageri deasupra angajaților?
Buna ziua Andrei! Multumim pentru comentariu! E o intrebare interesanta. Parearea noastra este ca nu toti managerii se considera deasupra angajatilor, sau cel putin acei manageri care au abilitati manageriale si stiu sa se conecteze cu subordonatii lor. Conceptul cheie pentru conectare este gradientul puterii. Gradientul puterii reprezinta modul in care percepem ierarhia in relatiile umane. Un gradient al puterii mare inseamna ca seful pare mult mai important decat subordonatul. In general managerii autoritari nu stiu cum sa aplatizeze acest gradient al puterii, facandu-si angajatii nefericiti. Sper ca am reusit sa-ti raspundem la intrebare. Mult succes!