Cu toții ne gândim cum s-ar putea îmbunătăți viața la locul de muncă. Rezervarea unor locuri de parcare, ne-ar însenina ziua. Un birou cu o priveliște superbă ne-ar îndulci orele de muncă.

Totuși, dacă întrebi zece angajați ce ar schimba la locul de muncă, opt din zece își doresc să li se vorbească civilizat.

Cel mai frecvent motiv pentru care angajații demisionează este acela că „nu se mai înțelegeau cu șeful” sau că „nu le plăceau colegii”.

Aceşti oameni s-au săturat să îndure atmosfera de la locul de muncă unde se străduiesc să meargă în vârful degetelor în timpul şedinţelor sau discuţiilor la birou de teamă că vor declanşa nervozitatea unui şef ori coleg.

Managerii pot bloca dialogul fără să-şi dea seama, împiedicând astfel şi legătura emoţională necesară pentru construirea unor relaţii eficiente.

Cercetările demostrează că emoţiile influenţează în mare măsură comportamentul nostru. Deţinem controlul asupra comportamentelor noastre de vorbire şi ascultare şi suntem responsabili de felul în care îi invităm pe alţii să ia parte la dialog, prin modul în care vorbim şi ascultăm.

Frica nu este un motivator eficace pentru performanţa ridicată susţinută. Entuziasmul este un motivator mult mai bun pentru întreţinerea unei forţe de muncă fomate din persoane loiale, cu performanţe înalte.

Prin urmare, foloseşte-ţi emoţiile pentru a constitui o sursă de inspiraţie pentru tine şi cei din jur. Smerenia este o trăsătură care a fost recunoscută drept un aspect important al performanţelor deosebite.

În mediu organizaţional, violenţa îşi găseşte adesea debuşeu sub forma agresivităţii verbale, ce poate influenţa foarte mult atmosfera de lucru.

10 recomandări pentru managerii care doresc să evite conflictele:

  1. Să nu ridici vocea.

Indiferent de conţinutul mesajului transmis, un ton ridicat îl face pe ascultător să intre instantaneu în defensivă. Riposta ascultătorului la atacul tău pune în mişcare rotiţile confruntării. Agresivitatea verbală îşi va face cu siguranţă apariţia.

  1. Să nu înjuri.

Pur şi simplu nu o face, nu pentru că locul de muncă nu este şcoala de duminică, ci pentru că un manager inteligent nu le oferă criticilor lor ţinte atât de clare.

  1. Nu pune etichete!

Etichetele (Incompetentule!, Mincinosule!), sunt cuvinte care declanşează în mod automat conflictul.

  1. Atunci când eşti supărat, să asculţi mai mult şi să vorbeşti mai puţin.

Sunt situaţii când unele persoane te scot atât de tare din sărite, încât ţi-e teamă de ce vei ajunge să spui dacă vei continua să vorbeşti. Aşa că mai bine taci. Când sângele pulsează în tâmple, este momentul să te calmezi şi să asculţi.

  1. Să nu foloseşti sarcasmul pentru a răni sentimentele celorlalţi.

Sarcasmul prin care umileşti şi tratezi de sus pe cineva, trezeşte mânia persoanei atacate.

  1. Să spui că eşti nemulţumit, dar să nu acţionezi ca un nemulţumit.

Contractul tău de muncă nu îţi cere să îţi laşi emoţiile la intrarea în firmă. Orice manager bun încearcă sentimente puternice cu privire la muncă şi la propria echipă. Când simţi că sentimentele negative încep să fiarbă, pur şi simplu comunică acest lucru persoanei în cauză, însă nu lăsa ca aceste sentimente să se transpună în comportament.

  1. Critica să se concentreze asupra problemei, nu asupra persoanei.

Când încerci să repari o greşeală, concentrează-ţi atenţia asupra a ceea ce a făcut greşit şi asupra motivelor.

  1. Să nu foloseşti ameninţări vagi.

Dacă greşeala unei persoane va atrage după sine anumite consecinţe spune clar acest lucru. Însă nu chinui imaginaţia persoanei prin ameninţări deschise, dar vagi, precum “vei regreta”, sau “n-aș vrea să fiu în pielea ta”.

  1. Să nu pleci în timp ce persoana încearcă să se explice.

A-i întoarce spatele unei persoane care face efortul să-ţi explice o problemă sau o situaţie este echivalent cu o „agresivitate verbală tăcută”. Odată ce simţi că explodezi de nervi , mai bine propune o pauză şi programează o întâlnire cu persoana mai târziu.

  1. Pentru că eşti inteligent, să nu ţii sabia la vedere.

Nu eşti plătit să ţi se umfle venele şi să-ţi sară inima din piept de furie la birou. Sănătatea ta, fericirea şi imaginea profesională nu sunt deloc îmbunătăţite prin afişarea mâniei. Nu te lăsa antrenat de toate persoanele şi circumstanţele care te împing către mânie.

Ai observat vreodată că nişte vorbe prietenoase, rostite cu sinceritate, îţi pot îmbunătăţi starea de spirit, chiar dacă vin din partea unor persoane pe care nu le cunoşti foarte bine? Este atât de uşor să ne îmbunătăţim reciproc starea de spirit şi să creăm o legătură prin intermediul cuvintelor!

Se ştie că managerii îşi măsoară realizările după cifrele referitoare la performanţă şi, în acelaşi timp conducătorii de excepţie înţeleg că rolul lor se limitează, de fapt, la gestionarea relaţiilor.

Un lider trebuie să creeze un mediu în care oamenii să-şi dorească să aparţină unei anumite organizaţii, un mediu în care dialogul să fie purtat într-o atmosferă de respect reciproc, în care există leadership creativ şi membrii echipei au capacitatea de autoreglare.

Dacă reuşesc să evite capcanele blocajelor, managerii se pot angaja în dialoguri veritabile, îşi pot canaliza conversaţiile spre comunicări productive, eficiente şi bazate pe respect.

Sper să te ajute acest articol!

Fii inspirat! Mult succes!

 

 

 

  • Sursa foto: unsplash
  • Sursa: Arthur H.Bell”Gestionarea conflictelor în organizaţii”